ZAPYTANIE OFERTOWE NA REALIZACJĘ USŁUGI CATERINGOWEJ

ZAPYTANIE OFERTOWE NA REALIZACJĘ USŁUGI CATERINGOWEJ PODCZAS
KURSÓW SPAWALNICZYCH W RAMACH PROJEKTU
Uczeń z uprawnieniami spawacza MAG lub TIG
nr WND-RPSL.11.02.03-24-02CD/16-002
1. Nazwa projektu: Uczeń z uprawnieniami spawacza MAG lub TIG
2. Numer projektu: RPSL.11.02.03-24-02CD/16
3. Beneficjent (Zamawiający): Ośrodek Szkolenia Spawaczy „WELDER” S.C.
4. Okres realizacji projektu: 1.09.2016 – 31.08.2019
5. Tryb wyboru wykonawcy usługi: zasada konkurencyjności (powyżej 50 tys. zł netto)
określona w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu
Spójności na lata 2014-2020 (wersja z dnia 19 września 2016).
6. Miejsce realizacji zamówienia: Gliwice, ul. Portowa 16 W
7. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55520000-1 Usługi dostarczania posiłków
8. Finansowanie zamówienia
Zamówienie w ramach projektu „Uczeń z uprawnieniami spawacza MAG lub TIG” nr RPSL.11.02.03-
24-02CD/16 będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu
Społecznego w ramach Regionalnego Program Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–
2020, Priorytet: XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie: 11.2. Dostosowanie oferty
kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe uczniów,
Poddziałanie: 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego – konkurs
9. Przedmiot zamówienia
Świadczenie usługi cateringowej w okresie od listopada 2016 do czerwca 2019 roku dla uczestników
projektu biorących udział w kursach spawalniczych w większości w weekendy (sobota i niedziela) oraz
w dni robocze (w okresie ferii zimowych). W projekcie zaplanowano udział ogółem 90 uczniów szkół
zawodowych i techników prowadzącymi zajęcia (6 grup po 15-osób), dla których zaplanowano
łącznie 2790 osobodni szkoleniowych, tj. organizacji cateringu na 1 osobę podczas średnio 8
godzinnego dnia szkoleniowego. Wnioskodawca planuje organizację cateringu średnio 15 osób/dzień
szkoleniowy w weekendy oraz średnio 30 osób/dzień szkoleniowy w okresie ferii zimowych.
Harmonogram oraz liczba grup szkoleniowych będzie każdorazowo ustalana na bieżąco z
Wykonawcą.
Wymagania dotyczące organizacji cateringu:
1) Oferent zapewnia dwa pełnowartościowe posiłki w formie zupy i drugiego dania obiadowego. W
przypadku zapotrzebowania (osoby z niepełnosprawnościami, dieta, wegetarianizm itp. – dania będą
indywidualnie odpowiadać potrzebom zgłaszanym przez uczestników). Gramatura zupy: 350 ml/os.,
Projekt współfinansowany z Funduszy Europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
gramatura drugiego dania (mięso lub ryba/ danie główne jarskie) po wysmażeniu 140g-150g/os.,
surówka 150g; dodatki skrobiowe 250g.
2) Oferent zapewnia 2 przerwy kawowe w godzinach realizacji kursu zgodnie z ustalonym
harmonogramem. Każda z przerw kawowych obejmuje: kawę z dodatkami (cukier, mleko lub
śmietanka) min. 300ml/os., herbata z dodatkami (cukier, cytrynka) min. 300ml/os., woda
mineralna 0,3l 1 szt./os., ciasteczka kruche 100g/os.
3) Oferent zapewnia dowóz cateringu o ustalonej godzinie na miejsce realizacji kursów wskazane
przez Zamawiającego (ul. Portowa 16 W, Gliwice). Koszt dowozu musi zostać uwzględniony w cenie
oferty.
4) Oferent zapewnienia własne naczynia (termosy/podgrzewacze, filiżanki, talerzyki,
szklanki/kubeczki, łyżeczki, cukiernice, talerze itp.) zgodnie z wymaganiami menu. Zamawiający
dopuszcza możliwość użycia naczyń i sztućców plastikowych, odpowiednich do serwowanych
dań/napojów.
Ponadto składając ofertę Oferent zobowiązuje się do:
1) świadczenia usługi cateringowej z wykorzystaniem świeżych produktów żywnościowych;
2) przyrządzania posiłków w dniu świadczenia usług cateringowych,;
3) przygotowywania posiłków na bazie produktów wysokiej jakości; ryby podawane w zestawach
powinny być świeże i pozbawione ości – filetowane, dania i napoje gorące powinny posiadać
odpowiednią temperaturę w momencie podania,
4) przygotowywania potraw z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało
przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji konserwujących, zagęszczających, barwiących lub
sztucznie aromatyzowanych. Posiłki nie mogą być wykonywane z produktów typu instant, np. zupy w
proszku i sosy w pudełku oraz produktów gotowych. W przypadku produktów przetworzonych, takich
jak kawa, herbata, ciasteczka kruche,, woda, cukier, mleko, itp. Oferent zobowiązuje się że będą one
posiadać datę przydatności do spożycia wygasającą nie wcześniej niż na 1 miesiąc przed dniem
wykonania usług;
5) ustalania z Zamawiającym menu na poszczególne dni szkoleniowe, w szczególności, rodzajów zup i
dań głównych w terminie min. 3 dni przed planowanym szkoleniem;
6) uwzględniania w ramach menu posiłku specjalnego np. bezglutenowego/wegetariańskiego w
sytuacji udziału w spotkaniu osób o szczególnych potrzebach; Zamawiający poinformuje Wykonawcę
o takiej sytuacji w terminie min. 3 dni przed planowanym terminem szkolenia
7) zapewnienia obsługi kelnerskiej, rozumianej jako działanie osoby lub osób, odpowiedzialnych za
rozmieszczenie potraw oraz sprzątanie w trakcie i po zakończeniu zajęć.
8) dostarczania posiłków na miejsce wskazane przez Zamawiającego najpóźniej 15 min. przed
planowanym rozpoczęciem zajęć oraz 5 min. przez rozpoczęciem przerwy lunchowej;
9) zapewnienia odpowiednich urządzeń grzewczych w tym przedłużaczy, kabli niezbędnych do ich
podłączenia i do wykonania usługi;
10) uprzątnięcia naczyń i sprzętu oraz wywiezienia śmieci pozostałych po posiłkach 30 minut po
zakończeniu spotkania.
W związku ze świadczeniem usług cateringu Oferent jest zobowiązany do:
1) używania wyłącznie produktów spełniających normy jakościowe produktów spożywczych,
2) przechowywania i przygotowywania artykułów spożywczych zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia
2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2010 nr 136 poz. 914 ze zm.),
3) dbania o to, by wszystkie posiłki były bezwzględnie świeże oraz charakteryzowały się wysoką
jakością w odniesieniu do użytych składników,
4) kontroli aktualnych badań sanitarno-epidemiologicznych pracowników mających kontakt z
przygotowaniem, wydawaniem i transportem posiłków,
5) zapewnienia transportu cateringu oraz podanie go zgodnie z wymaganiami sanitarnymi
dotyczącymi żywności.
Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko część zestawów
obiadowych i przerw kawowych będzie zrealizowana. Zamawiający pokryje koszty tylko za faktycznie
sporządzone i dostarczone ilości zestawów obiadowych w trakcie realizacji zamówienia.
Projekt współfinansowany z Funduszy Europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zamawiający zastrzega, iż podana ilość zestawów obiadowych w trakcie trwania umowy jest ilością
szacunkową. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość zestawów obiadowych
będzie mniejsza niż podana w zapytaniu ofertowym, Wykonawca nie będzie z tego tytułu rościł
żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego.
10. Warunki udziału w postępowaniu
Wykonawca musi wykazać co najmniej 10 referencji dotyczących należycie wykonanych usług
cateringowych wykonanych w ostatnich 3 latach, w tym co najmniej 3 na kwotę nie mniejszą niż 70
000,00 zł.
Wykonawca musi zagwarantować, że przy realizacji zamówienia będą stosowane klauzule społeczne,
tzn. przy jego realizacji zostaną zatrudnione osoby znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku
pracy (tj. osoby bezrobotne w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i
instytucjach rynku pracy; młodociani, o których mowa w przepisach prawa pracy, w celu
przygotowania zawodowego; osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).
Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia wskazanej liczby osób nieprzerwanie przez cały okres
trwania umowy, a także poddania się kontroli przez Zamawiającego spełniania przez Wykonawcę
wymagań dotyczących zatrudniania wskazanej liczby osób. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca
obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania ww. osób.
W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej liczby
wskazanych osób zamawiający (chyba że nastąpiło to z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy)
Zamawiający będzie uprawniony do rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia.
Dodatkowo warunkiem udziału w postępowaniu jest przedłożenie:
a) Formularza ofertowego stanowiącego załącznik do zapytania ofertowego
b) 10 referencji dotyczących należycie wykonanych usług cateringowych wykonanych w
ostatnich 3 latach, w tym co najmniej 3 na kwotę nie mniejszą niż 70 000,00zł .
c) Oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym stanowiącego
załącznik do zapytania ofertowego
d) Oświadczenie o spełnieniu klauzul społecznych stanowiącego załącznik do zapytania
ofertowego
e) Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej.
f) Zaświadczenia z Sanepidu dotyczące zgody na prowadzenie działalności cateringowej
g) Zaświadczenia z Sanepidu o posiadaniu zarejestrowanego środka transportu.
11. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia w/w warunków udziału w postępowaniu
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie wymienionych
w pkt. 10 dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły:
„spełnia” – „nie spełnia”.
12. Kryteria wyboru ofert
Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które: zostaną złożone przez Wykonawców nie
wykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania;
Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria:
A. cena – 80% (weryfikowana na podstawie ceny w formularzu oferty)
B. klauzule społeczne – 20% (weryfikowane na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik
do oferty)
Projekt współfinansowany z Funduszy Europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Maksymalna liczba punktów: 100 pkt
Ocena oferty zostanie obliczona z wykorzystaniem następującego wzoru:
Ocena = A + B, gdzie:
Ad. A – Cena
Ocena oferty zostanie obliczona z wykorzystaniem następującego wzoru:
Liczba punktów = Najniższa cena brutto ze wszystkich złożonych ofert Cena brutto badanej oferty x 100 x 80%
Cenę za przedmiot zamówienia Oferent przedstawia w „formularzu oferty” stanowiącym załącznik do
niniejszego zapytania. Cena oferty musi być podana w PLN cyfrowo i musi zawierać podatek
VAT/uwzględniać wszystkie koszty Zamawiającego. Oferent może zaproponować tylko jedną cenę
całkowitą i nie może jej zmienić po złożeniu oferty. Zaproponowana cena winna obejmować wszelkie
koszty związane z realizacją usługi cateringu.
Zamawiający wskazuje, że ceną oferty jest cena brutto za zorganizowanie cateringu dla 1 uczestnika
podczas jednego 8-godzinnego dnia szkoleniowego (osobodzień), zawierająca ewentualny podatek
VAT. Zamawiający ma przyznane we wniosku o dofinansowanie projektu skalkulowane koszty na
poziomie brutto na cały okres trwania Projektu. Ewentualne zmiany stawki podatku VAT muszą być
skalkulowane przez Oferenta w cenie brutto.
Ad.B – Klauzule społeczne
Punkty za ww. kryterium będą obliczane wg następującego wzoru:
Liczba punktów = NLaicjwzbyaż swzay kliaczzabnay ochsó obs ówby kwa zbaandyacnhe wj o ofefercrcieie x 100 x 20%
Punkty za kryterium „Klauzule społeczne” (tj. 20%), zostaną przyznane na podstawie oświadczenia
według wzoru określonego w załączniku do oferty zawierającego informacje czy i w jaki sposób przy
realizacji zamówienia będą stosowane klauzule społeczne, tzn. ile osób znajdujących się w
szczególnej sytuacji na rynku pracy (tj. osoby bezrobotne w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia
2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy; młodociani, o których mowa w przepisach
prawa pracy, w celu przygotowania zawodowego; osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z
dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych) zostanie zaangażowanych przy realizacji zamówienia min. na cały czas jego
trwania i czym się będą zajmowały przy realizacji zamówienia. Spełnienie klauzuli społecznej oznacza
zaangażowanie na umowę o pracę min. 1 osoby spełniającej w/w warunki.
Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Liczby punktów otrzymane za
kryterium cena oraz klauzule społeczne, po zsumowaniu stanowić będą końcową ocenę oferty.
Łącznie w ramach wszystkich ww. kryteriów oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Jeżeli
nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki
sam bilans kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.
Jeżeli wybrana oferta przekracza przyjęte w budżecie projektu stawki, Zamawiający może
przeprowadzić negocjacje cen w tym zakresie.
Oferta, która uzyska największą liczbę punktów zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę
najkorzystniejszą.
Projekt współfinansowany z Funduszy Europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
13. Zakres wykluczenia
Z możliwości realizacji zamówienia wyłączone są podmioty, które są powiązane z Zamawiającym
kapitałowo lub osobowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne
powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu
Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z
przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w
szczególności na:
1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej
2) posiadaniu udziałów lub co najmniej 10% akcji
3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika
4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii
prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w
stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
14. Termin i miejsce składania ofert
Oferta winna być wydrukowana na druku załączonego formularza ofertowego i złożona wraz z
załącznikami (referencjami i zaświadczeniami) , w terminie do 3 listopada 2016 r. do godz. 9.00
poprzez email: tj@oss-welder.pl (skan w formacie .jpg albo .pdf) lub pocztą lub osobiście w Biurze
Projektu przy ul,. Portowej 16 W w Gliwicach do 3 listopada do godz. 9.00. Oferty złożone po /w
terminie nie będą rozpatrywane.
Wszelkie informacje można uzyskać pod numerem tel. 609 331 453 (Tomasz Jędrzejowski).
15. Informacje inne
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyn, a także
do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została
wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród
pozostałych ofert z zastrzeżeniem nieprzekroczenia wysokości środków zaplanowanych w budżecie
projektu na realizację niniejszego zamówienia.
O wyborze oferty Zamawiający poinformuje na stronie internetowej
https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ oraz www.oss-welder.pl
Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej, ze względu na to, że zostały złożone
oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w
terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych, niż zaoferowane w
złożonych ofertach.
W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, odstąpi od
podpisania umowy, Zamawiający ma prawo do wybory kolejnej najkorzystniejszej oferty.
O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę.
Oferta oraz inne dokumenty muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania
Wykonawcy.
Projekt współfinansowany z Funduszy Europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
16. Zmiany w umowie
W przypadku zaistnienia sytuacji związanej z potrzebą dokonania stosownych zmian w umowie w
celu właściwej realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w
drodze aneksu do umowy. Zakres zmian może dotyczyć m.in.:
1. okresu i harmonogramu realizacji umowy,
2. ostatecznej liczby osobodni,
3. zasad płatności,
4. zabezpieczenia i kar umownych,
5. wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany stawki podatku od
towarów i usług,
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
Zmiany umowy mogą zostać dokonane pod warunkiem przedłożenia Zamawiającemu pisemnego
uzasadnienia konieczności wprowadzenia zmiany, przedłożenia dokumentów potwierdzających tę
zmianę oraz wyrażenia zgody przez Zamawiającego na tę zmianę.
6. Oferent akceptuje, że w umowie będą znajdowały się m.in. następujące zapisy dotyczące kar
umownych:
a) Zamawiający może rozwiązać Umowę w przypadku stwierdzenia nierzetelności w
realizowaniu przez Wykonawcę czynności objętych Umową, a w szczególności w
przypadku:
– niewywiązywania się z powierzonego zakresu obowiązków, w szczególności gdy
Wykonawca nie zapewni w określonym terminie odpowiedniej ilości i jakości
wyżywienia,
– dwukrotnej odmowy w realizacji zlecenia pomimo dopełnienia wszelkich
formalności,
– trzykrotnym nienależytym wykonaniu usług cateringowych, skutkującym
naliczeniem kar umownych w maksymalnej wysokości,
– gdy wysokość kar umownych przekracza 20% wartości umowy,
– niestosowania klauzul społecznych (jeśli Wykonawca zobowiązał się do ich
stosowania).
b) Zamawiający nie dopuszcza powierzania wykonywania zobowiązań wynikających z
umowy osobom trzecim.